True Story combineert schrijfvaardigheid en verbeeldingskracht om verhalen van organisaties (weer) tot leven te brengen, nieuw leven in te blazen en wereldkundig te maken. Vanuit de filosofie dat de zeggingskracht van verhalen de sleutel is tot (zakelijk) succes van organisaties. Als u van storytelling tenminste truthtelling durft te maken.
Een greep uit onze opdrachtgevers:
We schrijven voor alle branchegroepen van BDO Nederland; van blogs (voor partners en consultants) en whitepapers tot webteksten en sfeerverslagen van events. Met deze middelen leveren we een bijdrage aan de inbound marketingstrategie waarmee deze contentgedreven organisatie potentiële klanten probeert verder te helpen bij hun queeste naar relevante informatie en advies op maat.
In opdracht van de overkoepelend organisatie van alle (88) Bouwcenter-vestigingen in Nederland schrijven elke maand een reeks nieuwe blogs, ter inspiratie en informatie voor inkopers, professionele klussers en consumenten. Ter aankondiging van die blogs schrijven we teasers voor de maandelijkse folders van deze ketenorganisatie.
True Story schrijft voor het 'Werkblad magazine', het digitale magazine voor werkzoekenden. UWV én werkzoekenden geven hierin achtergrondinformatie, tips, video’s en interviews over het zoeken naar werk. Zoals in dit verhaal.
True Story is ook actief in de wetenschappelijke wereld. Niet alleen de teksten op deze website zijn van onze hand, maar ook de gedachte achter dit platform. Samen met de opdrachtgever hebben we communicatiestrategie ontwikkeld die als blauwdruk fungeert voor alle content vanuit dit onderzoeksinstituut; van persberichten* en video's tot nieuwsitems en jaarverslagen.
*Het persbericht 'Java-apen geschikt voor vaccintesten coronavirus' op nu.nl is een full blood True Story-productie.
True Story werkt ook in opdracht van landelijke uitgeverijen van vakbladen, zoals Vakmedianet en Sijthoff Media (Alex van Groningen). Met als resultaat onder andere dit artikel voor de flexmarkt en dit artikel voor CHRO (het platform van en voor CHRO's en HR-directeuren).
De ster van dit uitzendbureau is rijzende. Niemand kan meer om Young Capital heen. Dit snelgroeiende bedrijf positioneert zich onder meer als dé specialist voor het vinden van webcaretalent. In dat licht schreven wij een reeks van advertorials (met medewerking van onder KPN, ABN Amro en Cendris) voor het magazine CustomerFirst, dé toonaangevende vaktitel op het gebied van customer servicemanagement. Verder schreven wij vacatures en SEO-teksten voor dit hippe merk.
Van die reclames, ja. En van dat riedeltje. Zitten wij niet achter. Wel van onze hand waren persberichten voor landelijke, regionale en vakmedia. Net als de artikelen in de magazines die Hornbach uitgeeft voor personeel en voor professionals in de bouw. Jawohl! Wij werkten voor Hornbach in opdracht van een toonaangevend fullservice communicatiebureau.
True Story Communicatie werkt ook graag en veel voor midden-kleinbedrijven. De ene keer rechtstreeks, dan weer via een reclame- en communicatiebureaus, zoals Sterk werk, Buro Brein en Dune Pebbler. De waarheid is (en dat vinden we helemaal niet erg) dat die bedrijven en bureaus ons vooral weten te vinden voor de teksten van websites. Hieronder een greep uit de websites met teksten uit ons toetsenbord.