• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

De naam True Story is ontstaan vanuit de gedachte dat storytelling pas werkt als organisaties hun echte verhaal vertellen. Dat is belangrijk om geloofwaardig over te komen en mensen voor je te winnen. De term truthtelling is eigenlijk beter op zijn plaats dan storytelling.

Waarom we bestaan 

True Story helpt organisaties bij het vaststellen, vormgeven en funderen van een overtuigende bedrijfsidentiteit. Door het creëren en verspreiden van relevante, betekenisvolle content brengen wij het verhaal van organisaties tot leven, of blazen het nieuw leven in, en maken het verhaal wereldkundig. Vanuit de overtuiging dat de zeggingskracht van verhalen bedrijven laat groeien, dat de kracht van content zakelijk succes verhoogt. Noem het gerust verhalenmarketing. Noem het truthtelling.

Over de oprichter/eigenaar

Rick van Leeuwen is een verhalenschrijver met een achtergrond als allround tekstschrijver, (bedrijfs)journalist, copywriter én prozaschrijver. Een verhalenschrijver met journalistieke inborst, die inbeeldingsvermogen en schrijfvaardigheid aan elkaar verbindt. Als allround tekstschrijver werkte hij ruim tien jaar voor een toonaangevend pr-bureau.

Als prozaschrijver publiceerde hij een roman en talloze korte verhalen, wat alles zegt over zijn passie voor storytelling. Hij kan als geen ander in de huid kruipen van een personage en heeft de verteltechnieken in huis om in de taal van dat personage de gewenste doelgroep aan te spreken. Als een kameleon kan hij elke gedaante aannemen in alle omgevingen.

NIEUWE BOEKEN

In november 2021 rolde zijn boek 'John van Loen | Over de rooie' van de persen, bij Volt/Singel Uitgevers. Een biografie over de oud-topvoetballer van o.a. Ajax, Feyenoord en het Nederlands elftal. 

In 2020 verscheen van zijn hand het boek 'Sjaak Polak | Even serieus', bij uitgeverij Inside (bekend Gijp en Kieft), dat werd uitgeroepen tot Voetbalboek van het jaar.

Bij dezelfde uitgeverij verzorgde Rick van Leeuwen de tekstbewerking van de bestseller 'Sneijder', door Kees Jansma. 

Wat anderen vinden

"Rick heeft voor mij verschillende blogs geschreven. Hij is in staat om zich in te leven in de wijze van denken en formuleren van de ander. In een kort interview stelt hij precies de juiste vragen en weet tot een goede kernboodschap te komen. Meestal ligt er binnen 1 à 2 dagen een goed eindresultaat. Ik kan Rick van harte aanbevelen." - Wim Schimmel, bestuurder (destijds bij ArboUnie)


"Rick ontdekt iedere keer weer de eenvoud onder de complexiteit bij vraagstukken. Een schijnbaar complex vraagstuk wordt eenvoudig als je de basisprincipes wilt begrijpen. Hij luistert en weet vaak te benoemen wat de ander voelt. Hij brengt het onder woorden en mede daardoor is hij een prima gesprekspartner. Hij zet niet het werk maar de mens centraal. Hij heeft de bereidheid te investeren in mensen."

- Tom Lebrechthausen, directeur Blauwe Lemniscaat, marketing- en 
communicatiebureau)


"Six words aanbeveling: kaal, joviaal, geïnspireerd, getalenteerd,capabel, aimabel. Briljant verhaal nodig? Bel Rick!" - Paul ten Broeke, creatief directeur bij Weber Shandwick Benelux


"Rick is iemand die de juiste snaar weet te raken. In zijn teksten en als mens. Hij heeft humor, oog voor anderen en is een prettig persoon om mee samen te werken. Hij heeft altijd een mooi verhaal paraat. Die scherpe blik en zijn brede interesse zie je ook in zijn teksten. Als je zijn teksten leest, lijkt goed schrijven zo makkelijk. De juiste woorden, vlotte zinnen vormen moeiteloos mooie verhalen."
 - Paul van Haastert, social mediastrateeg ANWB


"
Waar een Rick is, is een weg zou eigenlijk het spreekwoord moeten zijn. Bijna tien jaar is Rick mijn collega geweest bij Van Hulzen PR en met veel plezier veel met hem samen mogen werken. Rick was er altijd als je hem nodig had. Het schrijven van teksten kon hij als geen ander. Met Rick werkte je echt in teamverband. Hij kwam zijn afspraken na, was een pietje precies en dacht altijd een stapje verder. Ging niet zomaar aan de slag met het schrijven van een persbericht als je hem dit vroeg maar wilde het naadje van de kous weten. Want wie is de doelgroep, welke tone of voice is wenselijk maar vooral wat wil een klant bereiken met een bepaalde uiting? Rick dacht overal aan en ging op basis van deze antwoorden pas aan de slag. Een echte toevoeging aan een projectteam. Rick is eerlijk, een prettig persoon om mee te werken, betrokken en je weet wat je aan hem hebt!" - Ilse Mijnders, Donex Logistics


"Rick heeft voor mij als ‘tegenlezer’ gefungeerd en was daarbij scherp, to-the-point en vakkundig. Zijn input is mijn tekst zekerten goede gekomen. Ik heb het samenwerken met Rick als 
bijzonder plezierig ervaren." - Jiri Hartog, editor in chief Europoort Kringen en schrijver